SvenskaEnglish

 ALLTID FRI FRAKT ÖVER 799 KR & SNABBA LEVERANSER     

FYSISK AKTIVITET & PRESTATION KOSTTILLSKOTT

De bästa naturliga kosttillskotten utan tillsatser med vitaminer, mineraler, kollagen och adaptogener för fysisk aktivitet och fysisk prestation

Antioxidanter som vitamin C minimerar skador från fria radikaler på skelettmuskulaturen och minskar därigenom muskeltrötthet, inflammation och ömhet. Vi tillsätter C-vitamin till nästan alla våra kosttillskott.

Arginin (aminosyra) ökar blodflödet och levererar syre och näringsämnen till skelettmuskulaturen; fungerar som ett substrat för kreatinproduktion; ökar utsöndringen av mänskligt tillväxthormon för att stimulera muskeltillväxt. Denna aminosyra finns i alla våra kollagenkosttillskott.

De grenade aminosyrorna (leucin, isoleucin och valin) metaboliseras av mitokondrier i skelettmuskulaturen för att ge energi under träning, samt större ökning av muskelmassa och styrka under fysisk träning. Dessa aminosyror finns i alla våra kollagenkosttillskott.

Glutamin (aminosyra) är Inblandad i metabolismen och energiproduktionen; bidrar med kväve vid många kritiska biokemiska reaktioner, hjälper till med återhämtning av muskelstyrka och minskar muskelömhet efter träning. Denna aminosyra finns i vår produkt COLLAGEN PREBIOTICS + L-GLUTAMINE.

Järn ökar syreupptaget, minskar hjärtfrekvensen och minskar laktatkoncentrationerna under träning. Järn är en viktig mineral som hjälper till att transportera syre från lungorna till resten av kroppen. Vi behöver tillräcklig syretransport för att våra muskler ska kunna utföra arbete. Järn är särskilt viktigt för idrottare på grund av de höga arbetskrav som ställs på deras muskler under träning och tävling. Denna viktiga mineral finns i våra kosttillskott med järn.

Protein/kollagen bygger, underhåller och reparerar muskler. Protein/kollagen finns i alla våra kollagenkosttillskott.

Ashwagandha KSM-66® Är användbart vid fysisk utmattning och för att förbättra hastighet, muskelstyrka i nedre extremiteter och neuromuskulär koordination. Örten bidrar även till energi, uthållighet och ökad muskelmassa vid träning. Du kan hitta Ashwagandha KSM-66® i vårt kosttillskott COLLAGEN - SLEEP & RELAX WITH KSM-66 ASHWAGANDHA®.

Folsyra/folat - Quatrefolic® spelar en viktig roll för att göra DNA. Det spelar en viktig roll i produktionen av röda blodkroppar och vävnadsreparation. Folat är särskilt viktigt för idrottare, som har en hög omsättningshastighet av röda blodkroppar på grund av påfrestningar under träning. Tillräcklig folatstatus är viktigt både för personer som tränar såväl som hos idrottare eftersom det har en direkt roll i syntesen av nya celler, särskilt i vävnader med snabb omsättning, och i reparationen av skadade celler och vävnader. Quatrefolic® är därför ett viktigt näringsämne för personer som tränar, idrottare, kroppsbyggare och fitnessentusiaster. Du kan hitta vitamin B12, folsyra (Quatrefolic®) och C-vitamin alla tillsammans i ett kosttillskott.

Vitamin B12 (kobalamin) är ett av de mindre kända vitaminerna, men är väsentligt för hälsa och normal funktion. Det är särskilt viktigt för idrottare, eftersom det hjälper till att stödja energiomsättningen och är viktigt för blodets hälsa: i synnerhet kan en brist leda till perniciös anemi. Du kan hitta vitamin B12, folsyra (Quatrefolic®) och C-vitamin alla tillsammans i ett kosttillskott.

MCT fett kan snabbt användas av musklerna samtidigt och kan spara på kroppens glykogenlage. Glykogen är lagringsformen av kolhydrater som är en viktig bränslekälla för både uthållighets- och motståndsträning. Eftersom kroppen kan använda MCT först och spara muskelglykogenet, förbättras därför uthålligheten. Du kan hitta MCT fett tillsammans med kollagen/protein i vårt kosttillskott COLLAGEN - KETO DIET + MCT FETT.

Kosttillskott för fysisk aktivitet och optimal fysisk prestation

ASHWAGANDHA KSM-66®

Kan ashwagandha gynna fysiskt aktivitet och optimal fysisk prestation?

Forskning har visat att kosttillskott med ashwagandha kan ha positiva effekter vid fysisk prestation och kan vara ett värdefullt kosttillskott för idrottare.

En analys av 12 olika forskningsstudier på män och kvinnor som tog ashwagandha med doser mellan 120 mg och 1250 mg per dag, visade att örten kan förbättra fysisk prestation, inklusive styrka och syreanvändning under träning (7).

En analys av fem studier visade att ett intag av ashwagandha signifikant förbättrade maximal syreförbrukning (VO2 max) hos friska vuxna och idrottare (8).

VO2 max är den maximala mängden syre en person kan använda under intensiv aktivitet. Det är ett mått på hjärt- och lungkondition.

Att ha ett optimalt VO2 max är viktigt för både idrottare och icke-idrottare. Lågt VO2-max är förknippat med ökad dödlighetsrisk, medan högre VO2 max är förknippat med en lägre risk för hjärtsjukdom (8).

Dessutom så kan ashwagandha bidra till att öka muskelstyrkan.

I en studie såg man att manliga deltagare som intog ashwagandha varje dag och som utövade styrketräning i 8 veckor fick ett signifikant bättre resultat i muskelstyrka och storlek jämfört med en placebogrupp (9).

Ashwagandha kan bidra till att förbättra fysisk prestation hos idrottare och friska vuxna, inklusive öka VO2 max och styrka.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen